2013. október 18., péntek

Csodatévő gyömbérszirup

Hogy ez a kis csúnya gumó mi mindenre képes :) 
de hogy még engem is, aki ki nem állhatta, ennyire meggyőzzön, sőt, hogy megszeressem...



Pedig ez történt. Kb. 4 hete eldöntöttem kipróbálom ezt  a csodaszert, mivel ismerősi körben olyan sokan esküdtek a jótékony hatására, megfázáskor, és megelőzésre. 
Nekem is pontosan immunerősítéshez kellett, mert már elegem volt, hogy minden apró oviból hazahozott gyerekvírust elkapok Damiantól, míg apuka vígan vigyorog és semmi baja.

Egy kis baki volt azért a dologban, mert már régebben próbáltam gyömbérteát és nagyon utáltam. 
Amiből meg MEGA mennyiséget meg tudnék inni, az a GINGER ALE, de hát legyünk őszinték, annak a cukros üditőnek semmi köze a gyömbér igazi pozítiv hatásához. Sajnos :)))

Sikerült aztán neten kutatva megoldást találnom: eldöntöttem édes gyömbér szirupot főzök. Nem ragacsos szirupra kell gondolni, inkább egy egyszerű sűrű, aromás, édeskés, savanykás és persze enyhén csipős gyömbérlére.


Az összetevők listája egyszerű: Kb. 15o g gyömbér hámozva kockára vágva, kb. 5-7 dl víz, 2 citrom leve és ízlés szerint méz. 
Kb. 3o percig főzve, majd leszűrve.


A lé "napi adagolása" is egyszerű: 2 evőkanállal natúr, /aki bírja/ a gyengébb idegzetűeknek vízben elkeverve :)

Hűtőben 2 hétig mindenféle tartósítás nélkül eláll.

És, hogy a tapasztalatok? 
Teljesen gyömbér "trippen" van a család :-), 
minden nap egy kis adag.
Én már teába is beleteszek egy-egy karikát, aztán elrágcsálom, mondjuk lenyelni nem könnyű, de egészen megszerettem az aromáját. Magamon is csodálkozom.

És, hogy segít-e valamit? Jó kérdés, majd kérdezzetek meg inkább fél év múlva tavasszal, hogy hogy telt a telem :)))))

Addig is kiváncsian várom a ti tapasztalataitokat, ki szereti közületek, vagy használja rendszeresen egészségmegőrzés céljából. 




Nincsenek megjegyzések: