2013. szeptember 22., vasárnap

"45 perces meggyes táskák" egyszerű túrós-olajos tésztából

Na ez meg mi ?- gondolod magadban :-)

A címben minden fontosabb információ benne van.
Egy gyors elkészítésű aprósüti recept következik most, ha valami édesre vágysz. 



De a túrós-olajos alaptészta nemcsak édesen isteni finom, hanem sós pite alaptésztának vagy pizzatésztának is tökéletes. 
Igazi allrounder :-) alternatíva ha nincs mondjuk otthon élesztőd.

Ezt a fajta tésztát gyakran ajánlják sütésben "kezdőknek", ezt mondjuk nem értem :-), mert szerintem feldolgozása kicsit nehézkes. Fő, hogy semmiképpen sem szabad túl sokáig gyúrni, mert hamar gumi jellege lesz. 

Nekem is csak sokadik próbálkozásra sikerült tökéletesíteni az állagát, és még mindig előfordul, hogy kicsit megszakad, de ez egyáltalán nem árt neki, mégis jól tölthető, és percek alatt átsül. Nagyon rövid ideig kell sütni, 15-18 perc, így nem sütjük túl, és a tésztába gyúrt túrótól még 2 nap múlva is puha marad.

Én 2 fajta receptet használok egyet sós és egyet édes töltelékekhez:


1 . variáció: Édes alaptészta tojással és cukorral



1 tojás
15o g krémes túró
6 evőkanál tej
6 evőkanál napraforgó olaj
pici só
75 g cukor
3oo g liszt
1 csomag sütőpor


A meggyes táskák ezzel az édes receptalappal készültek.

Az összes hozzávalót gyors mozdulatokkal egyneműre gyúrtam. 

Liszten kinyújtottam, kb. 8 cm-es köröket szaggattam.

Megtöltöttem a meggyes töltelékkel, melyet 25o g kiolvasztott mirelit meggyből 5 evőkanál cukorból, 1 vaníliás cukorból, 1 bio citrom héjából, és 8 db babapiskóta összetört morzsájából kevertem ki.

5 percig állni hagytam, hogy a morzsa felszívja a meggy levét, így nem folyik töltésnél.

Töltés után félbehajtottam a köröket, a széleket összenyomkodtam, majd kb. 18 percig betettem sülni hőlégkeveressel 15o fokon.


TIPP: A kis táskák almás, vagy túrós -citromos töltelékkel is nagyon finomak.






2.variáció - Alaptészta sós töltelékekkel tojás nélkül


15o g krémes túró
6 evőkanál tej
6 evőkanál napraforgó olaj
pici só
3oo g liszt
1 csomag sütőpor


Ez a kelkáposztás-sonkás pite készült nemrég a sós variációval, és valami isteni finom volt. Puha, a töltelék krémes...




A pite recptjét a képre kattintva olvashatod.









5 megjegyzés:

zencsiga írta...

45 perces??? Micsoda? Ezt ki kellett próbálnom. Volt még a hűtőben egy adag meggy. És tényleg.:-)Szupergyors a tészta és másnap is finom puha maradt. A lisztet kicsit variáltam: 100 grammot kicseréltem teljeskiőrlésűre, így jobban oda kellett figyelni a kiszúrásnál, kicsit jobban tapadt, de a végeredmény tökéletes. Kössz a receptet!

Szofi írta...

Ez a tészta nagyon ígéretesen hangzik, kifogom próbálni.:)

szanten írta...

Zencsiga de jó újra hallani rólad :-) örülök, hogy sikerült ehhez a gyors nyalánksághoz kedvet csinálni. A lányok is segítettek a készítésben ??? :-))) Ja és a német jellegű krémes túrót sikerült beszerezned, vagy magyar túróval készítetted? Ü
Üdv Sz.

szanten írta...

Szofi, kiváncsi vagyok a véleményedre :), neked milyen volt a tészta feldolgozása.

zencsiga írta...

Sikerült itt is krémes túrót kapnom, elsőre azzal csináltam. Azóta megsütöttem még egyszer, de most hagyományos magyar túróval, amiből egy evőkanálnyit kivettem és tejföllel helyettesítettem. Így is működött! :-)... A lányok nem segítettek, csak ették. :-)