2013. június 12., szerda

CREME CARAMEL- főzött tejkaramella


Ki nem állhatom, ha meglátok valamit, de elérhetetlen ... Mert minnél elérhetetlenebb annál jobban akarom ..., és nem bírok magammal :)

3 hétig kerestem például ezt a karamell krémet. Megláttam egy receptet Bonne Maman karamellel. Mivel minden Bonne Maman dzsemet imádok, a karamell meg akár napi vendég lehetne :-) eldöntöttem beszerzek egy üveggel.


Ha gondoltam....rosszul gondoltam...
Minden nagyobb és kisebb szupermarketet bejártam, de hiába, pedig annyira kicsi német városban sem lakom.

Az interneten persze webshopokban rátaláltam, de szállítási költséggel, majdnem 9 euro ( kb.25oo Ft) lett volna 2oo g ára, 
úgyhogy ez nem igazán volt alternatíva.


Gondolva egyet utánanéztem melyek a krém összetevői, és kipróbáltam a főzését. Nyilván nem tudom összehasonlítani az eredetivel, de odáig és vissza vagyok a saját főzésű ízétől :-)))





Többfajta elkészítési mód is létezik, és mind hasonló mint a dulce de leche, vagyis cukrozott sűrített tejből készül.

Én a legegyszerűbb variációt választottam. Mindent bele egy fazékba 2o perc főzés, és már kész is a tejkaramella :-)

Jól tartósítható, hűtés után isteni finom, pirítóssal, palacsintával, vagy péksütivel, de az én kedvencem még mindig a friss langyos és enyhén folyós karamell. 
Ha megszilárdul fölmelegítem. 
Így kiváló öntet fagyira, vagy jól használható sütikrémekbe is.

Mostmár csak egy probléma van, nem biztos hogy marad belőle a meglátott sütirecepthez is :)))))))




Recept (kb. 2oo g)


1oo g vaj
6 evőkanál barnacukor
1 bourbon vaníliás cukor
2oo g tejszín
pici só -elhagyhatatlan, ez adja meg a karamell eredeti ízét

Elkészítés

A vajat olvasszuk fel.

A cukrot szórjuk rá, és karamellizáljuk 1-2 percig, de ne túl sokáig, mert a vaj hamar égett ízt kap.

Szórjuk rá a sót, és adjuk hozzá a tejszínt.


Majd állandó kevergetés mellett főzzük kb.2o percig míg besűrűsödik.

Azonnal tegyük kifőzött steril üvegekbe, zárjuk le. Az üvegeket állítsuk 5 percig a tetejükre, így a keletkező gőz még jobban lezárja és tartósítja a krémet. 

Aztán meg is lehet fordítani.

















TIPP: 


Ha tudjátok, hogy valaki ismerősi körből osztja a karamell imádatotokat :-), akkor így szépen csomagolva akár kedves ajándék is készíthető.



4 megjegyzés:

Ms. Piggy írta...

Szoljal majd csinalok Neked:-)

szanten írta...

Persze pont te ;-) és karamell. De azért köszi :-)

Unknown írta...

Köszönjük a kóstolót! :) be kell vallanom, nagy részét én kanalaztam ki. :))

szanten írta...

Jonifina, szívesen, én is a kanalazás mellett maradtam, sokáig nem élte túl a karamell a hűtőben :-))))))