2013. július 8., hétfő

Málnás brownie egy különleges alkalomra

Eltelt 5 év és alig veszed észre... De hová lett az 5 év az utolsó debreceni találkozás óta?

Mert, ha ránézel a barátnődre, alig változott... 


De aztán, ha ránézel a körülötted rohangászó gyerkőcökre talán mégis sejted, miért és mivel rohan el annyira az idő :-), és örülsz, hogy végre mindannyian egy országban, pár napig, többszöri nekifutással, de együtt lehettek :)



Persze egy ilyen fontos eseményt valami kulináris finomsággal is meg kellett „ünnepelni”: s ha már málnaszezon, miért is ne málnával, és ha már gyerekek, mi más, ha nem brownie, de legalábbis valami „barna”, mert ugye csak az nagybetűs süti ami barna :) - tehát csokis.



Pontosan kapóra jött, amikor a TORTENTANTE blogján láttam pár napja az aktuális receptet :-), megvolt az ötlet, és tudtam, 
ez lesz az igazi.  
Brownie málnával.
Változtatni ugyan elég sokat változtattam a  recepten, a hozzávalókon, és az elkészítési módon is, mert nem akartam sűrű browniet, de azért az igazi dicséret őt illeti :)

Hmmm, és madártej fagyival tálalva nem túl édes igazi ínyencség „született”. Remélem a vendégeim is meg voltak elégedve :-) még ha a gyümi és az öntet le is csúszott a süti aljára :-))))))))



Recept 8-1o személyre

Brownie
2oo g étcsoki
2 vaníliás cukor
1 dl tej
25o g vaj
15o g cukor
5 tojás
2oo g liszt
pici só
1 fél sütőpor


Öntet
25o g ricotta -vagy zsíros túró
2oo g tejföl
1 vaníliás pudingpor
1 tojás
5o g cukor

25o-3oo g málna


Elkészítés

A csokit a vajjal gőz fölött olvasszuk fel, és hagyjuk picit hűlni.
A tojásokat válasszuk szét, a sárgákat a sóval, cukorral, vaníliával keverjük jó habosra. Öntsük hozzá a tejet, az olvasztott csokit, a liszttel elkevert sütőport, és végül az 5 tojásfehérjét habbá verve.
Öntsük a masszát egy kivajazott formába, vagy tepsibe.
Az öntethez a hozzávalókat keverjük egynemű krémesre, kanalazzuk a csokis massszára, majd egy villával forgassuk össze egy kicsit a két masszát, így készítsünk márvány mintázatot. 


(Éppen csak 3-4 fordulattal forgassuk össze a masszákat, én ezt a forgatást még ezután a fázisfotó után túlzásba vittem :-) ezért a végén majdnem barna lett a teljes sütim)

Végül szórjuk meg a tetejét málnával, és tegyük sülni kb. 35-4o percre előmelegített sütőbe. Sütési hőfok: 17o-18o fok, hőlégkeveréssel 15o fok.

3 megjegyzés:

Ms. Piggy írta...

Egy iro veszett el benned,a malnas brownie nagyon jol nez ki, majd remelem tesztelhetem ;-)

szanten írta...

Kedves Ms.Piggy, köszönöm, tudtam volna meghatobbat is irni, de ez egy gasztroblog :)))))) ez a brownie viszont nagyon nyerö, biztosan keszitem meg, akkor tesztelheted :-)

zencsiga írta...

A brownie finom volt, még másnap is, a vendéglátás tökéletes, a bevezetőn pedig egész elérzékenyültem. Köszönjük.:-)