2013. július 2., kedd

Citromkrémes vaníliás málnapite

Végre málnaszezon, és én benne a „közepében” Magyarországon :-)
Óriási választék – nem német szupermarketes , hanem igazi termelői gyümölcs a piacról.
Azonnal lecsaptam :-), amint megláttam a friss egészségtől kicsattanó, szaftos málnától roskadozó standokat. 



Kicsit szórakoztam is magamon, hogy mennyire tudom értékelni most azt, ami korábban természetes volt...

Otthon aztán azonnal nekiláttam ennek a pitének:



Nem volt receptem, de azért ennyi konyhai tapasztalattal :-) már nem nehéz kitalálni egy finom egyszerű sütit. 
Kicsit improvizáltam, mert a konyhám itt nem olyan felszerelt, mint Németországban, így jól jött egy egyszerű vizes pohár is a tészta kinyújtásához :-))))
Na de a folyamat nem fontos, csak a végeredmény számít :-), ez a gyümölcsös vaníliás finomság.



Recept 8 főre 28-cm-es pitéhez


Hozzávalók

Pitetészta

3oo g liszt
125 g vaj
1 tojás
pici só
7o g cukor
1 -2 evőkanál tej
1 bio citrom reszelt héja

Töltelék

5 tojás sárgája
3 tojás fehérje
15o-2oo g cukor
1 vaníliás Aranka krémpor
2 vaníliás cukor
5oo g tejföl
2 kisebb citrom leve
5 babapiskóta morzsára törve, vagy 4 evőkanál gríz
5oo g málna


Elkészítés

A pitetészta összetevőiből gyúrjunk egynemű tésztát, majd liszten nyújtsuk kb. fél cm vastagságúra, Tegyük a kivajazott sütőformába, húzzuk fel körbe a forma oldalán is, készítsünk peremet.
Szórjuk meg a babapiskóta morzsával, vagy grízzel.
A töltelékhez a tojássárgáját a cukrokkal verjük fel krémesre, adjuk hozzá a krémport, a citrom levét, és a tejfölt. Kissé folyósabb krémet kapunk. A 3 tojás fehérjét verjük habbá és adjuk óvatosan a krémhez, úgy, hogy ne törjön. Öntsük a tésztára, majd szórjuk bele az átválogatott, megmosott, lecsepegtetett málnaszemeket.

Előmelegített sütőben 17o-18o fokon süssük kb. 4o percig. (hőlégkeveréssel 15o fokon)





Hagyjuk teljesen kihűlni, ez legalább 2-3 órahossza. 
Majd porcukorral meghintve, esetleg egy gombóc fagylalttal :-) tálalhatjuk.



3 megjegyzés:

Ms. Piggy írta...

Beleharapnek,,,,;-)

Dajka József írta...

Add csak ide,majd meglátjuk hány főre elég :-)

szanten írta...

Megcsinalom ha visszamentem :-) akkor beleharaphattok es megnezzuk az adagokat is :-)