2012. november 9., péntek

Gnocchi vargányagombával

Személy szerint én a gnocchit nem szerettem...igazán csak a férjemnek főztem meg. Ehhez mindig a kész tésztát vásároltam, aztán gondolva egyet kb. másfél éve kipróbáltam otthon a készítést, és teljesen meglepődtem az eredményen :-)
Aki kipróbálta már ízben a kész hűtött szupermarketes és otthon készített gnocchik ízét tudja, hogy miről beszélek, ha azt mondom, ég és föld a különbség. Persze macerásabb otthon a tésztát gyúrni, de engem csak ez győzött meg, és azóta én is nagyon szívesen eszem.

Gnocchi alaprecept 4 személyre

  • 7o dkg szétfővő burgonya
  • kb.2o dkg liszt
  • kb. 1o dkg durum búzadara
  • 1 evőkanál vaj vagy olívaolaj
  • 1 tojássárgája
  • pici só


Burgonyát kockázva sós vízben főzzük puhára, törjük alaposan meg.

Tegyünk fel közben bő vizet forrni, amiben később kifőzzük a gnocchikat.

Ha picit hűlt a tört burgonya tegyük bele a többi összetevőt, és gyúrjunk egyenletes tésztát.

Bő liszten vágjuk el tésztát 6-7 egyenlő részre, majd sodorjunk belőlük kb. 2cm vastagságú rudakat, és ezeket ujjnyi vastag párnácskákra vágjuk fel, majd lobogó vízben 2-3 percig főzzük őket készre.


TIPP: Ha időnk engedi villán egyenként sodorjuk meg a gnocchi párnákat így kapjuk meg igazán a jellegzetes gnocchi formát. - én időhiány miatt ezt a lépést többnyire mindig kihagyom :-)


A kész gnocchikat nagyon sokoldalúan ízesíthetjük, rengeteg változatos recept szerint.


Én vargányagomával készítettem most őket.

A szósz elkészítéséhez  3oog gombát alaposan megmostam kockára vágtam, 1evőkanál olajon megpírított fél hagymához adtam őket, és fokhagymával sóval borssal bazsalikommal fűszereztem. Közben 4 fej nagyobb paradicsomot még felaprítottam, és a gombához adtam. Kb. 2o perc után utolsó lépésként a szószt 2 dl zsírszegény tejszínnel krémesre főztem.

Tipp: egy igazi finom gnocchi tetejéről tálaláskor soha nem maradhat le a parmezán sajt...








Nincsenek megjegyzések: