2012. november 19., hétfő

SZILVÁS RÁCSOS

ÍME A LEGÚJABB ŐSZI SZILVÁS SÜTI RECEPT :-)

Pite vaníliás szilvakompóttal töltve
 

 
Ez a recept az egyik kedvencem, így gyakran készítem. 
Az eredeti recpt a német Cookazine magazin 2011 -es egyik számában található.
Én minimálisan megváltoztattam ezt a receptet, mert kihagytam a fahéjat.
Ha te szereted a fahéjat akkor viszont tegyél a szilvába csak bátran :))))
 
Másik változtatás: az omlós tésztát sem raktam összegyúrás után  hűtőbe, mivel egyáltalán nem lesz túl puha vagy ragacsos, és ha nem annyira hideg, akkor sokkal jobban formázható is.
 
A változtatásokat az én receptemben már el is hagytam.
 

Hozzávalók
Tészta
3oo g liszt
2oo g hideg vaj darabokban
1oo g cukor
pici só
1 vaniliás cukor
1 tojás

Kompót
1 kg szilva
1 csomag vaniliás pudingpor
1 vaniliás cukor
75 g cukor
50 g darált mandula vagy mogyoró
200 g tejföl


Elkészítés

Szilvákat mossuk meg daraboljuk fel. 75 g cukorral 1 vaníliás cukorral és a pudingporral főzzük őket kompottá. Ha készen van vegyük le a tűzhelyről és adjuk hozzá a mandulát illetve a tejfölt.
Hagyjuk hűlni, amíg elkészítjük a pite tésztáját.
Ehhez a lisztből a vajból 100 g cukorral , sóval vaníliával és 1 db tojással egynemű tésztát gyúrunk.
Ha kész, vegyük el a tészta 2/3 -adát. 1/3-adot rakjunk félre később a rácsokhoz. A nagyobb mennyiségű tésztadarabot nyomkodjuk bele egy kivajazott kb. 26 cm -es tortaformába egyenletesen vékonyan körbe egészen fel a széléig, majd villával szurkáljuk meg, és szórjunk még rá egy maroknyi mandulát.
Erre már rátehetjük a kissé hűlt kompótot, és dekoráljuk a tésztánkat a félrerakott tésztából készült vékony rácsokkal.
Sütési idö: 45 perc


 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések: