2012. november 4., vasárnap

Tiramisu torta

Nagyon sokan kedvelik a tiramisut, még akkor is, ha a millió kalóriájával :) nem éppen könnyű süti. Elég ritkán szoktam készíteni, ha igen, inkább ősszel télen. De most nem csak az ízére vágytam, hanem szépet is akartam alkotni, mégpedig sütés nélkül, így készült el ez a hűtött habos torta, melyből 2. szeletet a férfiakon kívül garantáltan senki nem bír megenni a családban:)
 



Hozzávalók

5oo g babapiskóta- ebből 22-24 darabból vágjunk le kb. 2 cm-et egyenesre, a darabokat használhatjuk majd a tortához, a hosszabb egészeket pedig tegyünk félre a díszítéshez.

1o dkg vaj
2 dl friss hideg espresszó kávé

25o g mascarpone
25o g habtejszín
3 friss tojás
1o dkg cukor
ízlés szerint 2 cl csokilikőr
kakaópor -nem cukrozott-

 
 
 
 
Elkészítés 
 

A tortát mindig egy nappal érdemes korábban elkészíteni, hogy összeérjenek az ízek.

A készítéshez összetörtem a babapiskótát egy erős zacskóban. Ehhez profi segítségem volt :-)

Majd megolvasztottam a vajat, és hozzáadtam a piskótamorzsához, és a masszát egy 26 cm-es tortaforma aljába alaposan belenyomkodtam. 15 percre hűtőbe tettem, hogy megszilárduljon. Ez lett végül is a stabil torta alapom.

Közben elkészítettem a krémet: ehhez a 3 tojás sárgáját cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a mascarpone sajtot, és a csokilikőrt.
A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, csakúgy mint a tejszínhabot.
Nem is maradt más hátra mint a 3 féle habot óvatosan összekeverni, és kész is a tiramisu krémünk, következhet a "rétegelés".

Ehhez a tortaformába 1 szint kávéba itatott babapiskótát tettem, erre rá a krém felét. A folyamatot mégegyszer megismételtem, így 4 rétegű tortát kaptam. Az éjszakát a hűtőben töltötte a süti, és csak másnap tálalás előtt raktam körbe a maradék babapiskótával, és szórtam le kakaóporral.

 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések: