2013. május 24., péntek

Házi készítésű ravioli


Ti hogy vagytok vele nekiláttok az otthoni tésztakészítésnek, vagy inkább nem ? :-)))

Én házi tésztát már gyakran gyúrtam, nincs is finomabb annál, csak néha az időt valóban sajnálom rá.

Sokáig nem volt gépem és csak nyújtófával próbálkoztam, s bár az én anyukám még azzal is áttetszően vékony tésztát volt képes nyújtani, én sajnos nem örököltem ezt a tudását :-)))

Tavaly szülinapomra aztán az egyik barátnőmtől kaptam egy nyújtógépet aminek nagyon örültem.
Igen, igen :-)))) én a konyhai eszközöknek is nagyon örülük :) még karácsonykor is.



Ezzel a géppel azóta is szorgoskodom, most éppen ricottás ravioli készült.





Recept 4 személyre alaptésztához
én ezt a jól bevált receptet használom minden tésztához



3oo g liszt
2 tojás
1 tojás sárgája a tojás fehrérjét a ravioli kenéséhez használhatjuk.
2 evőkanál olívaolaj
pici só

A lisztet tojásokat és sárgát a sóval és olajjal gyúrjuk össze.
Ha szükséges pici vizet adjunk hozzá. - én adtam :-)

Gyúrjuk míg igazán egynemű tésztát kapunk.


Ez legalább 1o -15 perc, mert a tészta nem olyan engedelmes :-) az elején porlik aztán szép lassan változik.

Nem a legegyszerűbb feladat de megéri :-)




Ha elkészült a tészta pihentessük fóliában 3o percig, majd kezdhetjük is feldolgozni.


Raviolinak a tésztát gépen csak 2-es fokozatig nyújtsuk ki, töltsük meg a kb.2o-25 cm-es csíkot 5-6 helyen egy-egy kávéskanál töltelékkel.

Az én töltelékem most ricottás volt:
1 tojásból
25o g ricottából
2 evőkanál reszelt parmezánsajtból és
5o g felkockázott füstölt sonkából készült.


 Ha kész a töltés kenjük meg a tészta széleket  a tojás fehérjéből majd  hosszában hajtsuk ketté.



Nyomkodjuk le alaposan a széleket körben is, majd vágjuk fel kockára, vagy kiszúróval kerek formákat is készíthetünk.




A maradék szélekből én 1-es fokoztosn nyújtva még metélt tésztát készítettem.




További alapreceptek itt








Nincsenek megjegyzések: