2013. május 18., szombat

LOW CARB - mandula"kenyér" - csökkentett szénhidrát tartalommal

Tudatosan tettem a kenyér szót zárójelbe, mivel ennek a kenyérnek nincs igazán köze a mindenki által ismert hétköznapi kenyérhez. 




Külleme ugyan kenyér, de a " lelkivilága " :-))) teljesen más belsőt takar mint az eredeti, viszont nagyon jó alternatíva azoknak akik esetleg esti vacsinál nem akarnak lemondani a kenyérről, - mint jómagam :-))) vagy csak egyszerűen kevesebb szénhidrátot ennének az egész nap folyamán, mivel ez a kenyér legalább 7o százalékkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz, mint egy normál magos kenyér a pékségből.




Én az utóbbi időben vacsira a képen látható fehérjés kenyeret eszem, amit sarki péktől vásárolok, nem igazán kedvező áron :-(
Az íze megosztja a véleményeket, nekem bejön, de nem mondom, hogy nem kell hozzászokni az új ízhez, nedvesebb állaghoz, és a rengeteg maghoz :-)

Viszont minnél többet ettem belőle, annál jobban foglalkoztatott a gondolat, hogy nem-e tudnék egy hasonló friss variációt otthonra is elkészíteni. Gyors nyomozás után a neten :-), a kedvenc portálomon: www.daskochrezept.de-n meg is találtam ezt az egyszerű LOW CARB kenyér receptet.
Azonnal megtetszett, mert nem szükséges hozzá semmi olyan extra, amit nem lehetne egy szupermarketben beszerezni, és nem kell dagasztani :-) mert sütőporral készül.


Szkeptikusok vagytok? Háááát én is az voltam, de annyira egyszerű a leírás, hogy egy próbát megért :-)

És, hogy milyen lett a végeredmény?

Meglepően finom, mandulás, szaftos, tipikus fehérjés kenyér jelleggel.  De ízében átmenet a kenyér és a "süti " között a mandula miatt.

Egészen biztosan sütöm még, mert az egész családnak bejött reggelire édes feltétekkel.

S ugyan nem ez volt a cél, de vacsi kenyér helyett nyertünk egy reggeli kenyeret :-))))))))))



RECEPT kb. 5oo g-os kenyérhez

Hozzávalók

15o g túró
4 tojás
5o g mandula
5o g durva őrlésű lenmag
2 evőkanál búzapehely
evőkanál teljes kiőrlésű liszt -én tönkölylisztet választottam
1 fél teáskanál só
1 fél teáskanál sütőpor
2 evőkanál napraforgó mag

Elkészítés

Túrót tojásokkal elkeverjük, a többi összetevőt alaposan összevegyítjük, és a túrós masszához adjuk.

Ennyi :-) 


5 percig állni hagyjuk, majd kivajazott kenyérsütő formába tesszük, megszórjuk napraforgóval, és előmelegített sütőben 15o fokon hőlégkeveréssel 45 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések: