2013. január 11., péntek

Barna kenyér dióval

Németországban találkoztam először diós kenyérrel, nagyon finom reggelire, de inkább édes feltétekkel kombinálva az igazi.




Nemrég eldöntöttem kipróbálom milyen a saját sütésű, recepteket rengeteget találtam, de ez tűnt a legszimpatikusabbnak, mennyiségekben valamennyit változtattam, és tettem bele pici  mézet is.

Ajánlom kipróbálásra, nagyon egyszerű, nem igényel sok időt, és elsőre sikerült, pedig hozzá kell tennem, hogy  teljesen amatőr voltam még a kenyér sütés terén :))))))

Az illata pedig.....sülés közben.....hmmmm.......nem is lehet szavakba foglalni :)




Recept:

1 élesztő
3oo g tönkölybúza liszt - vagy más teljes kiőrlésű
2oo g fehér liszt
3oo-4oo ml meleg víz 
1 teáskanál só
5o ml olaj
2 evőkanál méz

1oo-12o g aprított dió


A 2 fajta lisztet alaposan összevegyítjük. Az élesztőt a meleg vízben feloldjuk, hozzákeverjük a mézet és olajat, majd a liszteket, kissé összegyúrjuk, majd hozzátesszük a késsel durvábbra darabolt diót, és  a tésztát mostmár alaposan fényesre gyúrjuk.

1 óra múlva ha a tészta megkelt 3 kisebb kenyeret formázunk a tetejüket késsel keresztben bevágdossuk, és sütőben kb. 4o perc alatt aranybarna ropogósra sütjük.

Nincsenek megjegyzések: