2013. január 13., vasárnap

Túróhabos piskótatekercs sütési tippel


Nyilván én is követek más gasztroblogokat, a kedvencemre német nyelven fondantos motívumtorták témában találtam kb. 2 éve
és azóta is mindig nyomon követem
a történéseket :-)))
A blog elérhető itt:
Nagyon profi a hölgy, gyönyörű tortákat készít, én leginkább a konyhai tippjeit tartom nagyon hasznosnak.
Nála olvastam először, hogy piskótakészítéshez nem választja szét hagyományos módon a tojások sárgáját és fehérjét, mégis isteni magas omlós könnyű tésztát kap.
Veszíteni valóm nem volt max. egy összeesett piskóta :-) , ezért kipróbáltam, nagyon bejött, azóta soha nem választom szét a tojásokat sem tekercsnél sem tepsis változatnál, sem tortánál.
Az egyetlen dolog mindig keverek keményítőt is a liszthez, így még könnyebb a tészta.
Íme egy egyszerű piskótatekercs receptje:
Tészta
  • 4 tojás
  • 4 evőkanál forró víz
  • 12o g cukor
  • pici só
  • 1 vaníliás cukor
  • 7o g liszt
  • 5o g keményítő
  • csapott teáskanál sütőpor
Tepsis piskótához, vagy torta alap sütéséhez 6 tojásból készítem a piskótát 6 evőkanál vízzel 2oo g cukorral 1oo g liszttel 12o g keményítövel és 1 púpos evőkanál sütőporral!!!
A tojásokat a cukorral , vízzel és pici sóval habosra keverjük míg szinte fehér masszát kapunk.
A lisztet sütőport és keményítőt alaposan összevegyítjük, és lassan adagolva, hogy ne törjön a tojásmasszához keverjük.

Sütési idő és hőfok: kb. 15 perc, 18o fokon, légkeveréssel 15o-16o fokon.

 Még melegen egy cukorral megszórt konyhai kendő segítségével hosszában feltekerjük.

Ezt az alap tésztát bármivel tölthetjük, én túróhabbal töltöttem.
Túróhab recept:
  • 5oo g túró
  • 1 doboz tejföl vagy Créme fraiche
  • 8o-1oo g porcukor -ízlés szerint
  • 2 vaníliás cukor
  • 5oo ml habtejszín
  • 2 habfixáló
  • 1 citrom leve és héja
A túrót tejföllel porcukorral vaníliával citrom levével és héjéval krémesre keverjük. A tejszínhabot a habfixálóval felverjük és lassan, hogy ne törjön a túrókrémhez adjuk. a hab 2/3-adával megtöltjük a piskótát,  2/3-adával  a maradék  1/3-dal dekoráljuk a tekercset.
Jó étvágyat ehhez a fincsi friss citromos vaníliás habos sütihez :-))))

Nincsenek megjegyzések: