2012. október 30., kedd

Vaníliás birsalma krémleves

A birsalmát csak vagy szeretni lehet, vagy nem szeretni, de köztes véleménnyel még nem találkoztam. Én idén először próbáltam ki egy kedves ismerős ajánlására a krém leves főzését, és bár nem tudtam melyik táborba tartozom majd, ha megkóstoltam, nagyon mennyei meglepetés ért :-)
 
Kellett ugyan néhány trükk, hogy a birsalma kissé unalmas ízét még fokozzam, de annyira lelkes lettem ettől a finom levestől, hogy eldöntöttem a maradék birsalmából narancsos-birsalma dzsemet is főzök. Ennek receptje még egy pici várat magára, de addig is édesszájú hölgyeknek mindenképpen ajánlom kipróbálni a leves recept tesztelését, fél óra alatt elkészül, igazán enyhén langyosan finom.



Hozzávalók

4 birsalma
fél citrom leve és héja
1 vaníliás pudingpor
2 vaníliás cukor
1oo g cukor, ízlés szerint  akár több is, elég sok cukrot igényel a leves.
2, 5 dl tejszín
3-4 dl tej
Kevés darált mogyoró, dió vagy mandula


Elkészítés

A birsalma héját először alaposan törölgessük át durvább papírral, majd mossuk meg, magházakat vágjuk ki, a maradékot kockázzuk fel. Tegyük fel annyi vízzel főnni, hogy éppen ellepje a gyümölcsöt, és már adjuk hozzá a cukrot , vaníliát, citrom levét és héját. Kb. 2o perc alatt puhára fő az alma. Ha elég puha turmix gépben alaposan turmixoljuk össze.

Készítsük el a tejszínes habarást: a pudingport, a tejszínnel kavarjuk csomómentesre, öntsük fel a 3 dl tejjel, majd adjunk ehhez a hideg alaphoz kavargatás közben a meleg turmixolt pépből legalább 2 merőkanálnyit, majd csak utána öntsük össze az egészet. Tegyük vissza a tűzhelyre legalább 3-5 percre, hogy sűrűsödjön, és a tejszín is főjön.

Utolsó lépésként én a kész levest mégegyszer turbó fokozaton átturmixoltam, számomra csak így lett igazán egyneműen krémes.

Tálaláskor tegyünk a levesbe a turmixból megmentett :-) almadarabkákat, és meg lehet szórni darált mogyoróval vagy mandulával, isteni lesz tőle a leves.

Nincsenek megjegyzések: